.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
یک سوال ؟!
ابراهیم بوداغی

بسم الله الرّحمن الرّحیم و صلّی الله علی محمّد و آله الطاهرین و عجّل فرجهم .
( یا مالک ) و ألصق بأهل الورع و الصدق ثم رضهم علی ألا یطروک و لا یبجحوک بباطل لم تفعله فإن کثرة ااإطاء تحدث الزهو و تدنی من العزة :
تا میتوانی با پرهیزگاران و راستگویان بپیوند و آنان را چنان پرورش ده که تو را فراوان نستایند و تو را به اعمال زشتی که انجام نداده ای تشویق نکنند که سنایش بی اندازه خودپسندی می آورد و انسان را به سرکشی وا میدارد . ( نهج البلاغه نامه 53 )
پس از افاضات نوروزی آقای جوانفکر در خصوص ارشادی بودن امرولایی ولی امر مسلمین در مورد کان لم یکن شدن مسئولیت معاون اولی آقای مشایی در دولت دهم و اعتراضات به حق بسیار در این خصوص از سوی شخصیت ها ، مسئولین ، اقشار مختلف مردم و امت حزب الله به این مسئله – هر چند برخی دوستان آن را مسئله ای فرعی دانسته بودند – انتظار می رفت دیگر شاهد موضوعاتی از این دست در دولت دهم و بویژه برخی از اطرافیان خاص آقای رئیس جمهور از جمله همین آقای جوانفکر نباشیم ، اما زهی خیال باطل .
متأسفانه جریان اخیر برکناری یا باصطلاح استعفای وزیر اطلاعات مجددا" بسیاری از ولایتمداران را که انتظاری غیر از عملکرد فعلی از دولت ، شخص رئیس جمهور و اطرافیان در رفتار ولایی از ایشان داشتند و بر اساس همین ذهنیت ها ، علیرغم خیلی از کاستیها و اشکالات به رئیس جمهور رای داده اند دچار بهت ، نگرانی و نوعی سرخوردگی نمود و با عرض تأسف باید گفت که ادامه این گونه رفتارها یقینا" بسیار ناگوار بوده و عواقب خوشی را برای این دولت در پی نخواهد داشت . در این مجال لازم است چند نکته را متذکر شود :
نکته اول ، سخنی است با رئیس جمهور محترم : جناب آقای احمدی نژاد ، نوع برخورد ولی امر مسلمین با موضوع وزیر اطلاعات و مخالفت معظم له حاکی از آن است که شما این مسئله را با ایشان هماهنگ ننموده اید و حتی اگر آن را استعفاء بدانیم در هنگام پذیرش آن چنین نکرده اید و مراتب را به استحضار معظم له نرسانده اید . این مسئله نکته ای کلیدی و حساس و مهم در واژگان رفتاری شماست . به یقین شما میدانید که هرگونه فعل و انفعالی در خصوص وزیر اطلاعات و چند وزیر دیگر می بایست با هماهنگی و نظر موافق ایشان همراه باشد ، پس چرا چنین نکردید ؟ چه چیز باعث شد خود را ملتزم به این عمل نبینید و بدون هماهنگی و اخذ نظر موافق ایشان ، این اقدام را انجام دهید ؟ هزینه ای که از این بابت متوجه دولت و جبهه ولایت می شود را میدانید چقدر سنگین است و پاسخگویی بدان مشکل ؟ اگر دولت را از آن خود بدانید که چنین نیست اما جبهه ولایت به طریق اولی از آن شما نیست و شما را در گوشه ای از آن جای داده ایم و انتظار رفتار ولایی هم از شما داریم .
نکته دوم را هم نیز می بایست خطاب به جنابعالی عرض کنم ؛ آنچه تاکنون مشخص شده اینست که موضوع وزیر اطلاعات از سرچشمه زلال !! آقای مشایی آب می خورد . چه از باب سخنوری دو روز گذشته وی در خصوص ضعف دستگاههای اطلاعاتی، امنیتی و چه از باب برکناری معاون منتسب به ایشان ؛ سوال اینجاست تا چه زمانی این چشمه زلال مشاء سرچشمه جریان دولت دهم خواهد بود ، آن هم علیرغم تمام سمومی همچون مکتب ایرانی که در آن وجود دارد ؟ این سخن تنها اینجانب یا برخی از ولایتمداران که بعضا" شما آنان را رقبای خویش می پندارید نیست ، به یقین خود نیز بدان واقفید و حداقل از فرمایشات حضرات آیات جنتی و مصباح یزدی و بعضی بزرگان دیگر که در خیرخواهی ایشان نسبت به شما نمی بایست شبهه ای داشته باشید ، با خبرید !! حال چرا چنین میکنید و خود را از این چشمه زلال سیراب نمی بینید جای یک سوال بزرگ دارد ؟ سوالی که اگر پاسخ شما به آن به همان زلالیت و شفافیت وجود مبارک رئیس دفتر باشد ، یقینا" برای ما در آینده راهگشاست . این را هم میدانید یکی از اساسی ترین ایراداتی هم که به آقایان هاشمی و خاتمی چه در زمان ریاست جمهوری و پس از آن – صرفنظر از سخنان و عملکرد خودشان – وارد شده ، اظهارات و عملکرد افراد نزدیک و منتسب به آنها بوده خصوصا" آنجا که آنها را به تصریح و یا تضمین ، تأیید میکردند .
اما نکته سوم ؛ در خصوص عملکرد حدودا" 24 ساعته اخیر آقای جوانفکر ، حقیقتا" برایم سخت است که ایشان را مخاطب خود کنم ، چرا که صراحتا" عرض میکنم وی را مصداق بارز یقولون بالسنتهم لیس فی قلوبهم می دانم . آن یاداشت اینجانب در خصوص افاضات مولوی و ارشادی ولایت امر ایشان که در وی موثر نگردید که هیچ ، اما این نحوه اطلاع رسانی موضوع استعفاء وزیر اطلاعات و مخالفت ولی امر مسلمین با آن را حداقل واژه ای که بتوان معنا نماید و محترمانه نیز باشد ، " خودسری " است . عدم اعلام خبر مخالفت ولی امر مسلمین با موضوع وزیر اطلاعات در شب گذشته ، دروغپردازی و جعلی دانستن این خبر در وبلاگ شخصی و آخرین شاهکار هم حذف خبر مربوطه علیرغم تأخیر بسیار در اعلام آن ، رفتاری نیست که بتوان به سادگی از کنار آن عبور کرد . اگر وی علیرغم امکانات و ارتباطات ایرنا و حتی روزنامه ایران - که در حال حاضر ملک طلق او و رئیس دفتر زلال ، شده و عکسهای این فرد زلال در دو روز اخیر روزنامه ایران را به حد بالایی از شفافیت رسانده – در شب گذشته به خبر مخالفت دست نیافته که به یقین صلاحیت مدیریت این مجموعه ها را ندارد و اگر خیر ، می دانسته و یک بازی رندانه ژورنالیستی سخیف را اجرا نموده آن هم در خصوص حکم صریح مقام عظمای ولایت ، که یقینا" به طریق اولی فاقد این صلاحیت است و کمترین انتظار در برخورد با او برکناری و عزل وی از مسئوولیت ها در این دولت است .
جای تأسف است که با این اعمال امثال مشایی و جوانفکر و ... ؛ دیگران – دیگرانی که همه بهتر میدانند – به ما بخندند و استهزایمان کنند .
اما آقای جوانفکر ، قد بصّرتم إن أبصرتم ، و قد هدیتم إن اهتدیتم و أسمعتم إن استمعتم : اگر چشم بینا داشته باشید حقیقت را نشانتان داده اند ، اگر هدایت می طلبید ، شما را هدایت کرده اند ، اگر گوش شنوا دارید ، حق را به گوشتان خوانده اند . !!!!! ( نهج البلاغه حکمت 157 )
آقای رئیس جمهور محترم ، منتظریم .
والسلام علی من اتبع الهدی
ابراهیم بوداغی – مدرس دانشگاه


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

تقوی 30 فروردين 1390
بنده درکامنت گذشته اعلام کردم که استادمعظم بوداغی بهتر است به کارقضا ومشکلات مستحدثه آن بپردازد ونوک قلم زیبای خود را کمی بچرخاند تا اگر مشکل قضا وقضاوت در حکومت اسلامی مطابق فرمایشات امام راحل ومقام معظم رهبری انجام شود دیگر این موضوعات نیز رشد ونمو نخواهد داشت که خود را به زحمت بیاندازید نبودن نویسندگان وتحلیل گرانی بمثل شما درحوزه قضا ضعف عمده آن تشکیلات معظم است .العاقبه المتقین
نا شناس 30 فروردين 1390
فدایی دار ی جیگر تو بخورم ابی قلم طلا ببینم دیگه چی داری بنویسی اینا خیلی پرواند موظب باش نخورنت فدای تو
نا شناس 1 ارديبهشت 1390
به آقا کریم بوداغی سلام برسانید!!!!
حسين جعفري ميدانسر 1 ارديبهشت 1390
استاد عزيز ما اگه مطالب شما رو نقد كنيم دوستان شما در كامنت هاي بعدي حتما به ما برچسب محافظه كاري و ضد ولايت و ... ميزنند پس بهتره بگيم خيلي خوب بود
البته هرچند به قول شهيد همت عزيز:
زمان بازرگان به ما برچسب چريك زدند، زمان بني‌صدر هم برچسب منافق، الان هم برچسب خشك مقدس و تحجر، هر قدمي كه در راه خدا و بندگان مستضعف او برداشتيم برچسب‌بارانمان كردند، حالا روزي ده برچسب دشت مي‌كنيم اما بسيجيان دلسرد نباشيد! حاشا كه بچه بسيجي ميدان را خالي كند

دوستدار شما / جعفري

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.093 seconds.